treball de lectura⇩
1BREU INTRODUCCIÓ SOBRE L’AUTOR i LA SEUA OBRA, el moviment literari i gènere al qual pertany.
1BREU INTRODUCCIÓ SOBRE L’AUTOR i LA SEUA OBRA, el moviment literari i gènere al qual pertany.
El primer poema és del llibre de
versos per a Anna de Marc Granell, el qual pertany al gènere de la poesía
romántica, aquest nou gènere
permet als autors del moment exploratorio d'un ampli ventall
de sentiments i sensacions, des dels passionals fins als d'angoixa profunda,
dins o més enllà de les formes establertes. Un dels seus trets més
característics, doncs, és el predomini del sentiment trepidant
i de la passió sobre la raó, cosa que es veu en l'exaltació de la
individualitat, la narració d'amors impossibles i malenconiosos o la
identificació de l'ànima amb el paisatge salvatge i desordenat.
Títol: TINC POR.
Tinc por
si a perdre't
molt més
a no trobar-te,
a no saber cercar tots els camins
que em duguen fins a tu per a poder
aprendre't fil per randa i, aprenent-te
guarir-te tota por, tota ferida,
ajudar-te a fer crèixer fruits i roses
en el teu més secret i
bell jardí.
Ets el mar, ets la flor, ets la
batalla,
el dolor i la pau, ets la tendresa,
ets el dia quan naix i quan s'apaga
ets el crit i ets el vers, ets la puresa.
Ets el foc i l'hivern, ets l'esperança
ets el dubte, ets el bes, ets la tempesta,
la música i l'abraç, ets la arribada
i el camí i ets el pont i l'esperança.
2. ANÀLISI DEL CONTINGUT
2.1: Utilització de la primera persona a
l`hora de narrar els fets, que van dirigits cap un element de la natura, com es
pot veure en els versos finals de la primera estrofa i en la segona.
2.2 El tema és la por a no trovar o a perdre a un element
de la natura , que va progressant als elogis
i comparacions .
2.3 El tó i la finalitat de aquest poema és : informal, intime i solemne.
3. RECURSOS FORMALS QUE REFLECTEIXEN EL CONTINGUT.
3.1/ 3.2/3.3:
-Nivell Fònic: la rima de aquesta obra és asonante, en la primera estrofa
els versos son desiguals, en canvi en la segona estrofa podem veure que tots
els versos tenen 12 silºlabes , a la segona estrofa trobem una repetició de
paraules al començament de cada vers, ( ets)
Puguem trobar moltes metàfores i comparacions que fan referencia a la
naturalessa, com la majoria de comparacions que trobem.
tinc-por (2 síl·labes)
sia-per-dret (3 síl·labes)
molt-més (2 síl·labes)
a-no-tro-bar-te (5 síl·labes)
a-no-sa-ber-cer-car-tots-els-ca-mins (10 síl·labes)
queem-du-guen-fins-a-tu-per-a-po-der (10 síl·labes)
a-pren-dret-fil-per-ran-daia-pre-nent-te (10 síl·labes)
gua-rir-te-to-ta-por-to-ta-fe-ri-da (10 síl·labes) [10 = 11-1]
a-ju-dar-tea-fer-crèi-xer-fruits-i-ro-ses (10 síl·labes) [10 = 11-1]
en-el-teu-més-se-cret-i-bell-jar-dí (10 síl·labes)
ets-el-mar-ets-la-flor-ets-la-ba-ta-lla (10 síl·labes) [10 = 11-1]
el-do-lor-i-la-pauets-la-ten-dre-sa (9 síl·labes) [9 = 10-1]
ets-el-di-a-quan-naix-i-quan-sa-pa-ga (10 síl·labes) [10 = 11-1]
ets-el-crit-iets-el-vers-ets-la-pu-re-sa (10 síl·labes) [10 = 11-1]
ets-el-foc-i-lhi-vern-ets-les-pe-ran-ça (10 síl·labes) [10 = 11-1]
ets-el-dub-teets-el-bes-ets-la-tem-pes-ta (10 síl·labes) [10 = 11-1]
la-mú-si-cai-la-braç-ets-laar-ri-ba-da (10 síl·labes) [10 = 11-1]
iel-ca-míiets-el-pont-i-les-pe-ran-ça (9 síl· labes) [9 = 10-1]
sia-per-dret (3 síl·labes)
molt-més (2 síl·labes)
a-no-tro-bar-te (5 síl·labes)
a-no-sa-ber-cer-car-tots-els-ca-mins (10 síl·labes)
queem-du-guen-fins-a-tu-per-a-po-der (10 síl·labes)
a-pren-dret-fil-per-ran-daia-pre-nent-te (10 síl·labes)
gua-rir-te-to-ta-por-to-ta-fe-ri-da (10 síl·labes) [10 = 11-1]
a-ju-dar-tea-fer-crèi-xer-fruits-i-ro-ses (10 síl·labes) [10 = 11-1]
en-el-teu-més-se-cret-i-bell-jar-dí (10 síl·labes)
ets-el-mar-ets-la-flor-ets-la-ba-ta-lla (10 síl·labes) [10 = 11-1]
el-do-lor-i-la-pauets-la-ten-dre-sa (9 síl·labes) [9 = 10-1]
ets-el-di-a-quan-naix-i-quan-sa-pa-ga (10 síl·labes) [10 = 11-1]
ets-el-crit-iets-el-vers-ets-la-pu-re-sa (10 síl·labes) [10 = 11-1]
ets-el-foc-i-lhi-vern-ets-les-pe-ran-ça (10 síl·labes) [10 = 11-1]
ets-el-dub-teets-el-bes-ets-la-tem-pes-ta (10 síl·labes) [10 = 11-1]
la-mú-si-cai-la-braç-ets-laar-ri-ba-da (10 síl·labes) [10 = 11-1]
iel-ca-míiets-el-pont-i-les-pe-ran-ça (9 síl· labes) [9 = 10-1]
4. VALORACIÓ
Vaig elegir aquesta obra perque, en relació a otres obres de Marc Granell
del llibre de “versos per a Anna” va ser la qual em va transmetre millors
vibracions, sobretot a l`hora dels versos principals, quan parla de la por que
té a perdre i a no trobar al destinatari d`aquesta obra.
Poema 2
1BREU INTRODUCCIÓ SOBRE L’AUTOR i
LA SEUA OBRA, el moviment
literari i gènere al qual pertany.
El segon poema és del llibre de versos per a Anna de Marc Granell, el qual
pertany al gènere de la poesía romántica, aquest nou gènere permet als autors del moment l'exploració d'un ampli ventall de sentiments i sensacions, des dels
passionals fins als d'angoixa profunda, dins o més enllà de les formes
establertes. Un dels seus trets més característics, doncs, és el predomini
del sentiment trepidant
i de la passió sobre la raó, cosa que es veu en l'exaltació de la
individualitat, la narració d'amors impossibles i malenconiosos o la
identificació de l'ànima amb el paisatge salvatge i desordenat.
Títol: La llum.
No hi ha llum com la llum amb què il.lumines
el món quan apareixes i t’acostes,
carrer avall, cap a mi que intente
debades desxifrar tanta tenebra.
No hi ha mar com la mar amb què m’inundes
de puresa la pell amb la abraçada
quan arribes i el cossos s’entrallacen
en l’oblit del desert i de les ombres.
No hi ha bosc com el bosc amb què perfumes
cada instant que amb tu estic, cada presencia
tan clara com les sendes que transite
en tu i amb tu cap a cims bells i savis.
2. ANÀLISI DEL CONTINGUT.
2.1Utilització de la tercera persona a l`hora de narrar els fets, que van dirigits
cap a una persona que es comparada amb un element de la natura, com es pot
veure en els dotze versos del poema
2.2 El tema és la comparació d`un element amb la natura,
juxtaposant comparacions positives i negatives.
2.3 El tó i la finalitat de aquest poema és : ombriu, seriós e íntim.
3. RECURSOS FORMALS QUE REFLECTEIXEN EL CONTINGUT.
3.1/ 3.2/3.3:
-Nivell Fònic: la rima de aquesta obra és asonante, amb alternancia de
silºlabes en els versos, a aquest poema predominen les comparaciones en tots
els versos, n`hi ha moltes metàfores , el poema és melancòlic.
La métrica del
poema:
nohiha-llum-com-la-llum-amb-quèil-lu-mi-nes (9
síl·labes) [9
= 10-1]
el-món-quan-a-pa-rei-xes-i-t-a-cos-tes (11 síl·labes) [11 = 12-1]
car-rer-a-vall-cap-a-mi-quein-ten-te (9 síl·labes) [9 = 10-1]
de-ba-des-des-xi-frar-tan-ta-te-ne-bra (10 síl·labes) [10 = 11-1]
nohiha-mar-com-la-mar-amb-què-m-i-nun-des (10 síl·labes) [10 = 11-1]
de-pu-re-sa-la-pell-amb-laa-bra-ça-da (10 síl·labes) [10 = 11-1]
quan-ar-ri-bes-iel-cos-sos-s-en-tra-lla-cen (11 síl·labes) [11 = 12-1]
en-l-o-blit-del-des-ert-i-de-les-om-bres (11 síl·labes) [11 = 12-1]
nohiha-bosc-com-el-bosc-amb-què-per-fu-mes (9 síl·labes) [9 = 10-1]
ca-dains-tant-queamb-tues-tic-ca-da-pre-sen-ci-a (11 síl·labes) [11 = 12-1]
tan-cla-ra-com-les-sen-des-que-tran-si-te (10 síl·labes) [10 = 11-1]
en-tuiamb-tu-cap-a-cims-bells-i-sa-vis (9 síl·labes) [9 = 10-1]
el-món-quan-a-pa-rei-xes-i-t-a-cos-tes (11 síl·labes) [11 = 12-1]
car-rer-a-vall-cap-a-mi-quein-ten-te (9 síl·labes) [9 = 10-1]
de-ba-des-des-xi-frar-tan-ta-te-ne-bra (10 síl·labes) [10 = 11-1]
nohiha-mar-com-la-mar-amb-què-m-i-nun-des (10 síl·labes) [10 = 11-1]
de-pu-re-sa-la-pell-amb-laa-bra-ça-da (10 síl·labes) [10 = 11-1]
quan-ar-ri-bes-iel-cos-sos-s-en-tra-lla-cen (11 síl·labes) [11 = 12-1]
en-l-o-blit-del-des-ert-i-de-les-om-bres (11 síl·labes) [11 = 12-1]
nohiha-bosc-com-el-bosc-amb-què-per-fu-mes (9 síl·labes) [9 = 10-1]
ca-dains-tant-queamb-tues-tic-ca-da-pre-sen-ci-a (11 síl·labes) [11 = 12-1]
tan-cla-ra-com-les-sen-des-que-tran-si-te (10 síl·labes) [10 = 11-1]
en-tuiamb-tu-cap-a-cims-bells-i-sa-vis (9 síl·labes) [9 = 10-1]
4. VALORACIÓ
Vaig elegir aquesta obra perque, en relació a otres obres de Marc Granell
del llibre de “versos per a Anna”
aquesta em transimitía un sentiment melancòlic que em produia les
sensacions que l`autor pretenia transmetre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario